Friday, February 13, 2009

睡不着

考试季节,我没有紧张,没有不安。
循着自己的步调,读下休息下。
偶尔还娱乐娱乐,并没有所谓的一心一意只为了考试。
也许你会不屑,但我就是没有特别追求满分。
考试而已,不需要过分在意。
毕竟,生活还是要照旧的。

然而,我还是失眠了。
不,也许应该说,我在考试前一天,第一天,及第三天的晚上都未能好好入睡。

当视线停在笔记同一行的文字已经很久时,我知道眼皮已负荷不起了。
照理说疲倦时入睡,应该很容易就睁眼是天亮。
可是,一小时多了,我依然清醒着。

没有特别烦恼什么,没有特别思考什么。
也许是潜意识正悄悄帮助意识搞清楚之前课业上的一些概念;
或者是离回家越来越近,所以心情自己脱离轨道四处乱窜。
又或者,其实心没累?尤其在这非常时期,非常时刻。

当一个人难入睡时,自然就会想东西。
就算告诉自己别想东西,也还是会想这想那。
记得第一个晚上,我先想起学海,然后想起那段中学岁月。
也连带想起自己曾经的无知与冲动。
是年少无知,是年少轻狂。
如今悔过,已是迟了,对吧?因为,事实不会变。
当然,更多的是美好回忆,每次都没有缺席的回忆。

我还想起那未完成的报告,及那没预感的明日路。
看来,所谓的不安,是有的。
我只是平时没去想而已。
毕竟,我们有选择的权利。
选择不去想,选择快乐。

还想起什么呢?其实都忘了。
反正就是回忆居多。
翻来覆去,最后好歹是睡着了。
但那突然的难入睡,我还是禁不住寻找答案。
没办法,我喜欢问问题。
不过有一点是: 睡不着时想什么都好,就是别想为什么睡不着。
不然,你会更加睡不着。

4 comments:

懿颦 said...

到你睡不着啦!很简单:睡前不要想太多。这个方法是不是很熟悉呢?

阿凯 said...

看来你有考前睡眠障碍症。建议你不要想中学生涯,不然更难入睡,因为当时太多压力了。

Kah Yee 嘉儿 said...

Maybe not only you having this problem but me myself also the same thing. I always having difficulties in sleeping when I'm stress out and what more to say when facing exams.

I agree with what Yuk Ping and Yong Kai said. Don't think so much, especially before sleep. Sometimes because of we keep thinking that's why I can't sleep. I know that you missed those secondary school days, especially the days in Xue Ji and debate team. Not to say you cannot think of it anymore, but sometimes when you keep thinking, it will actually hinder you from moving forward.

Those days that we ever had, lets just put them in our memory that we can always recall back but not holding on it which at the end of the day, become a burden that hindering us from moving on.

Gambatte, bro.

Anonymous said...

u are walking with a big burden man,relax a bit.i had few sleepless night too recently,due to my bad habits.i should never take nap(2 hours 1 from 8pm to 10 pm ) >.<