Monday, March 12, 2007

回顾之前言

感谢ns29,提醒了我,出国前总得回头看一下,看一看这十九年来的点点滴滴。说得简单点,也就是检讨再出发。起码,重新出发前,知道自己的背包里,装着的是什么,缺着的是什么,该丢弃的又是什么。然后他日归来,就清楚知道,自己背了什么新东西回来。

不过,要作个回顾也挺难的。不知该从什么地方看起。是跟着年龄走,还是跟着事件走?还是,索性想到什么就写什么,不管他有条理与否。

History is for human self-knowledge. Knowing yourself means knowing, first, what it is to be a person; secondly, knowing what it is to be the kind person you are; and thirdly, knowing what it is to be the person you are and nobody else. Knowing yourself means knowing what u can do, since nobody knows what they can do until they try, the only clue to what man can do is what man has done. The value of history, then, is that it teaches us what man has done and thus what man is. ~ R.G.Collingwood

就想到什么,写什么吧!

1 comment:

懿颦 said...

回顾,对我而言,除了让自己更了解自己,也让自己成长。但对我而言,我喜欢回顾,因为回顾总是轻易地让我沉寂,让我找到自己。

纵使,我也真的真的很久没有回顾了... ...